Gnocchi ala Petra!

Idag när jag kom hem från jobbet var jag jättehungrig och väldigt pepp på att laga mat. Kollade runt lite i skafferiet och frysen och hittade pasta och räkor.. ja här ska göras mat!!

STEG 1: Först kokar man pastan och några bönor..

STEG 2: sedan steker man också några räkor tills de blir lite lätt bruna (ni måste först värma dom i mikron ett tag om ni precis tagit dom från frysen.)

STEG 3: Lägg upp pastan

STEG 4: sedan bönorna..

STEG 5: Lägg på de stekta räkorna.

STEG 6: Ringla lite olivolja, inte för mycket då blir det bara blaskigt!

STEG 7: och till sist stör ni över lite flingsalt, och WOILA!
Smaklig måltid får man väl säga då! :)

Nu efter denna goda lunch ska jag vila en stund om jag ska orka med Elin som kommer runt halv fem..
PEACE OUT!

Kommentarer
Postat av: Elin

Mohahah, du lär få ta en lååång nap!

2010-08-10 @ 14:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0