Idag fick jag verkligen känna på vad jobbet innebär

Mm rubriken stämmer mycket. Idag har jag nog fått gjort det mesta, har fått torka rumpa, plus torkat bajs från golv (liten klutt bara) lyft, tvättat, bytt om, gett mat och annat sånt lite enklare. Nu innan jag gick hem så skulle alla gå och lägga sig samtidigt och eftersom vi bara var två stycken ikväll så vart det rätt körigt, ni vet hur gamla kan bli när de blir sura? haha.
Nej men jag gillar faktiskt mitt jobb förvånatsvärt nog. Jag som alltid sagt att jag aldrig i hela mitt liv ska jobba med äldre, kunde aldrig tänka mig att det skulle va så roligt!! Enda gången på jag hatar det är då man inte har något att göra, vilket faktiskt kan hända många gånger.
Så.. tror jag kommer klara av att jobba hela sommaren ändå, enda jag måste lyckas övervinna är morgontröttheten.

Nu ska jag titta på film, äta vindruvor och ha det bra! Jobbar också imorgon 8-14!!


P.S måste bara säga att jag fick lite panik idag när jag såg att chefen redan lämnat in pappret där jag skriver vilka tider jag jobbar. FÖr jag skriver alltid dit samma dag som jag jobbat med tanke på att man kan bli sjuk och så.. Men till mig förvåning hade hon redan lämnar iväg pappretna idag när jag kom, och jag har fan inte ens signerat pappret vilket betyder att man då inte få sin lön, PANIK!! Får springa iväg till kontoret imorgon och fixa det, för jag ska tamefan ha min lön!! Punkt slut!!
Så min läxa: Signera och skriv dit tiderna innan de lämnar pappret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0