brandutbildning

jaha den här brandutbildningen då?.. vi åkte ut till lilla nyby där de skulle hålla till, vi fick först lyssna på en timmes föresläsning som faktiskt var grymt intressant (har rätt mycket erfarenhet av sömninga föresläsningar). Efter det blev det lite fika följt av prova-på grejer. Först fick vi gå genom ett rum, man skulle komma ihåg vilken väg man gick för nästa gång skulle man gå där när det var kolsvart.. vilket inte alls var lätt. Elin, jag och dannie hittade inte ut så vi fick tillslut hjälp (enda gruppen som fick hjälp ut,pinsamt!) Tredje gången hängde de upp utrymmnings-skyltar vilket gjorde det hela mycket lättare, de lyser ju i mörkret så var ju bara att följa dom. Men aldrig mer gå i ett kolsvart rum, så äckligt, vidigt, fruktansvärt.. ja jag kan rabbla upp många ord som beskriver det bra.. men ni kanske fattar på ett ungefär vad jag kännde om det?
Sen fick vi släcka eld på en docka, Var inte alls så farligt. Brandmannen satte eld på dockan och sen fick jag lägga en brandfilt över. Tredje övningen var att använda en handsläckare.. en sån där röd som sitter överallt? ja ni fattar nog. Det var också rätt lätt även fast den där röda flaskan/tunnan var rätt tung för stackars svaga mig. Folket tog också bilder så håll utkik, jag kommer va med, woho!
Efter det blev de tipspromenad och hemfärd. Men ja kul va det!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0