skadad

Jag skulle vara duktig och gå ut och gå eller springa varje dag nu innan studenten, kände mig verkligen pepp inför det. Men lyckades skada mig igår så nu har jag fått benhinneinflamation, och då får man inte anstränga muskeln på ett bra tag om det ska hinna läka. Och eftersom studenten är om mindre än två veckor lär jag ju säkert inte hinna träna mycket alls.

(Benhinneinflammation orsakas vanligen av överansträngning p.g.a. för intensiv träning, för snabb ökning av träningsdosen, hög hålfot (högt fotvalv), pronation av foten, ändrad skotyp, byte av underlag eller träning på hårt underlag. Benhinneinflammation uppstår företrädesvis under och efter löpning, hoppträning eller långpromenader och kan ta lång tid att läka.)

Jag kan ju tänka mig att jag fick det för att jag inte tränat på ett bra tag (otränad helt enkelt, eller som elin uttrycker det: Mes!) Men vi kan ju lossas att det beror på skorna, underlaget eller för hög hålfot ;) 

Men nu är ju det stora frågan.. hur fan ska jag lyckas få snyggare ben till studenten??


Kolla, jag är så ambitiös så jag har fixat en bild åt er som inte vet vart benhinnan sitter.


Kommentarer
Postat av: heidi

För mig tog det ungefär ett år att läka..

2010-06-01 @ 10:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0