vad gör man om en tant försvinner?

Nu har jag kommit hem från jobbet, har varit en rätt .. intressant kväll. Har haft asmycket att göra, alla larmade samtidigt, min favorit-tant grät idag också (seriöst, nån okänsligt person måste hjälpa mig att inte börja gråta när andra gråter, för såhär kan jag ju fan inte hålla på!!) och sen tappade vi bort en tant!! eller nej tappade bort henne gjorde vi inte, hon försvann frivilligt.
Började med att alla hade gått och lagt sig och jag skulle gå in till den här tanten med varm chocklad och macka för att det brukar hon vilja ha. Men när jag kommer in i rummet är hon inte där, jaha tänkte jag och gick in till tv-rummet. Men där var hon inte heller, då gick jag till det andra tv-rummet och såg att hon inte var där heller (här börjar min panik komma) jag gick ut på balkongen och kollade även fast hon aldrig sitter där, och ja där var hon ju självklart inte. Nu springer jag iväg till min arbetskamrat Therese och berättar för henne att jag inte hittar henne. Nu har vi båda i panik och med klumpen i halsen springa runt som galningar och kolla in i varenda rum för att se om hon hade gått fel. Men vi hittar henne ingenstans, och ingen av de andra patienterna har sett henne heller.. vid det här laget tänker vi på vad vi ska göra, ska man ringa polisen eller vafan gör man??
Vi kommer till det sista rummet och öppnar sakta i hopp om att hon ska ligga där.. vi smyger in.. och ser att tantjäveln ligger där och sover (ursäkta språket).Där kom lättnaden..
Vi säger till henne att hon ligger fel och att vi har letat efter henne överallt, hon skrattar och säger förlåt sen går hon in på sitt rum och dricker den där varma (som nu är kall) chockladen. Men ja.. det har väl varit en rätt bra kväll.. haha.
Fy vilken hemskt det va.. kändes typ som man hade förlorat sitt barn.. eller inte riktigt kanske men man har liksom ansvar för dom och sen försvinner dom. Så nu ska jag ta reda på vad man gör om en tant försvinner.. nu vet jag ju att det kan vara bra att veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0