Volontär i sydafrika


Nu vet jag vad jag vill göra när jag kommer hem från Norge.. jag vill jobba som volontär i Sydafrika på ett barnhem med barn mellan 0-4 år!
Det kostar mellan 20 000 - 30 000 kr och då bor man antingen hos en värdfamilj eller på ett volontärcentrum (jag personligen skulle helst vilja bo på volontärcentrumet), frukost och middag ingår men man får fixa lunchen själv. Man är där i minst 8 veckor och hjälper barnen att känna sig älskade. De flesta barnen som är där har antingen blivit misshandlade, har aids eller har getts bort av föräldrarna.

Det är väldigt mycket pengar och jag är långt ifrån att kunna spara ihop så mycket, men det är verkligen något jag skulle vilja göra så fort jag får chansen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0