tisdag

Jaha idag var det kurs i flen som stod på schemat. Började med lite (läs mycket) information om ergonomi, alltså vi ska lära oss att lyfta de äldre på rätt sätt coh se till så att man inte skadar ryggen osv.
Den första timmen  gick ortoligt segt, hatar att bara sitta och lyssna på en människa som pratar (plus att hon hade världens tråkigaste röst!) Sen kom det igång mer, vi fick testa på lite olika tekniker och vara med mer. Efter det blev det lite kebab till lunch innan brandutbildnignen börja.
Gick ju brandutbildning med skolan för inte alls länge sen så mindes faktiskt en del som jag tänkte spela duktig med... men.. han sa knappt samma information, så jag fick inte alls verka smart.. buhu!
Även det var segt till en början innan man fick börja släcka lite eld och gå in i ett rökfyllt rum för att rädda en gubbe.

En rätt trist dag var det men är rädd för att morgondagen kommer bli ännu värre. Då ska vi sitta i en sal i biblioteket och få höra om lön och allt sånt där annat skit som jag inte ens fattar något av, har både svåra namn och är komplicerat, usch gillar verligen inte arbetslivet och allt som hör till.

Nu ska jag slagga lite i soffan.. solong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0